Rakvere Gümnaasium

A+ A A-

Artiklid

Lääne-Virumaa koolide mälumäng

16. Lääne-Virumaa koolide mälumäng toimub 2016/2017. õppeaastal Rakvere Gümnaasiumis, Vabaduse 1, Rakvere.

Toimumise koht on aula, mis asub II korrusel.
Võistkonna suurus on 4 õpilast. Üks kool võib välja panna mitu võistkonda.
Mälumängus osalejatel palume registreeruda hiljemalt 25. septembriks meiliaadressil See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.  

TURNIIRI KORRALDUS

Kokku toimus tänavu 8 mänguvooru septembrist aprillini. 

Tänuvuse turniiri üldvõit kuulub Haljala Gümnaasiumi võistkonnale Ohtlik lend

Täpsemalt vaata siit

Kuupäev
28. september        Küsimused   (Rakvere G)        Tulemused
12. oktoober        Küsimused   (Rakvere RG)        Tulemused
16. november        Küsimused   (Haljala)        Tulemused 
14. detsember        Küsimused   (Väike-Maarja G) Tulemused  
18. jaanuar        Küsimused   (Kunda G)        Tulemused
15. veebruar        Küsimused   (Vinni-Pajusti G)  Tulemused 
15. märts        Küsimused    Silva  Tulemused 
12. aprill        Küsimused    Silva Tulemused 

 

• Küsimused koostavad ja mängu viivad läbi osalevad gümnaasiumid (seejuures tervikuna, mitte eri võistkonnad)eelmise aasta paremusjärjestuse alusel.
• Põhikoolid mänge korraldama ei pea, mängu koostava gümnaasiumi põhikooliosa võib osaleda.
• Seega läheb igal gümnaasiumil lõpparvestuses maha üks korraldatud mäng, lisaks sellele ka halvim mäng (kohapunktide alusel) - nii selgub turniiri lõppseis gümnaasiumide arvestuses 6 mängu tulemusena.
• Põhikoolide puhul läheb arvesse 7 mängu (samuti arvatakse igaühe halvim mäng maha).
• Kokku on mängus alati 30 küsimust. Küsimused on kõigile ühised, aga arvestust gümnaasiumide ja põhikoolide osas peetakse eraldi.
• Õige vastus annab reeglina 2 punkti, mõnikord (loetelu korral) rohkem. Kokku on ühes mängus võimalik saada reeglina 60 punkti.
• Auhindu saavad kummagi vanuseklassi 3 parimat võistkonda.
• Mängus saadud koht muutub võistkonna jaoks kohapunktiks (nt esikoht annab 1 punkti, 2. koht 2 punkti jne) – seega võidab hooaja see võistkond, kel hooaja lõpuks vähem punkte.
• Puudutud mäng toob võistkonnale automaatsel kaasa viimase koha punktid ja tõmbab seega lõpptulemust märgatavalt alla.

 

NÕUANDEID MÄLUMÄNGU LÄBIVIIMISEKS

• Teil tuleb koostada üheks mänguvooruks kokku 30 küsimust, mis hõlmavad ka pildi- ja muusikaküsimusi (muusikaküsimuste tarvis tuleks teil kaasa võtta helikandja, taasesitamise seadmed ja kõlarid on meie poolt). 
• Küsimused tuleb saata Rakvere Gümnaasiumisse hiljemalt mängule eelneval reedel e-posti aadressil See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. – küsimuslehtede printimine ja paljundamine jääb meie hooleks.
• Küsimused peaksid olema võimalikult erinevatest valdkondadest (nt sport, ajalugu, poliitika, kirjandus, film, loodus jne).
• Ärge võtke küsimusi kooliprogrammist, sest see seab võistlejad ebavõrdsesse olukorda (nooremad klassid ei ole paljusid asju lihtsalt veel õppinud).
• Ärge kasutage küsimusi, mis nõuavad ülitäpset arvulist vastust (nt Mis on Läti pindala? Või Mitu saart on Vahemeres?), sest seda ei tea enamik inimesi ja välja ei mõtle neid vastuseid kuidagi.
• Küsimused ei tohiks olla liiga lühikesed, vaid peaksid sisaldama ka lisainfot ja vihjeid, millest vastajatel on võimalik n-ö kinni hakata – nii jõutaksegi ühiselt arutledes õige vastuseni.
• Korraga jagatakse võistlejatele 5 küsimust (1-5., 6-10, 11-15 jne) – seega ühele lehele on trükitud 5 küsimust.
• Reegel on, et ühe küsimustelehe (st. viiele küsimusele) vastamiseks antakse aega 7-8 minutit. 
• Pärast vastuste ärakorjamist loetakse ette õiged vastused ja vajadusel kommenteeritakse neid.
• Reeglina annab iga õige ja täpne vastus 2 punkti, ent kui vastus on põhimõtteliselt küll õige, kuid mitte päris täpne, võib anda ka 1 punkti. Punkte ei poolitata.
• Kui te kasutate küsimust, mille vastuseks on mingi number, siis reeglina jäetakse vastajale eksimisvõimalus (kuni 10% sõltuvalt arvust), mille sisse mahtumisel saab veel 1 punkti.
• Loeteluküsimuste puhul annab iga õige vastus punkti (nt Nimetage maailma 5 suurima rahvaarvuga riiki – 5 punkti).
• Kena oleks aeg-ajalt lugeda ette punktiseis (näiteks iga 5 või 10 küsimuse järel).
• Varuge igaks mänguks ka paar lisaküsimust – juhuks, kui esikolmiku kohad lähevad jagamisele. Lisaküsimuseks sobivad hästi erinevad arvandmed (kes lähemale pakub, saab parema koha), samuti loetelud (kes teatud aja jooksul rohkem loetleb, on võitja).

 

  Vaata 2015/16. õppeaastal toimunud 15. mturniiriu  tulemusi.           

 

 


Rakvere Gümnaasium | Vabaduse 1, Rakvere 44316, Estonia
Tel + 372 32 23 684, Faks + 372 32 23 684
E-post: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

© Rakvere Gümnaasium | kõik õigused kaitstud.